A MÁRKA EREDETE 

JEAN RÉDÉLÉ, AZ ALAPÍTÓ

Jean Rédélé 1922. május 17-én született egy motorsport iránt mélyen elkötelezett családban, mivel édesapja, Emile a Grand Prix-versenyzésben dolgozott. Miután tanulmányai során diadalmaskodott, Jean mindössze 24 évesen egy Renault-kereskedés vezetője lett szülőhelyén, Dieppe-ben. Mérnöki és vezetési képességeit a versenyzés világában csiszolta, és a motorsportban megmutatkozó képességek iránti éles megértése megalapozta néhány különleges sportkocsi útját.

SZERÉNY KEZDETEK

A Renault 4CV a háborús idők után a lakosságot mozgósító népszerű autók megtestesítője volt, de Rédélé több lehetőséget látott benne, és a megbízható hajtáslánc teljesítményét az ötfokozatú sebességváltóval alakította át. Versenyzett az Alpokban és a Mille Miglia próbára tevő terepén, számos győzelmet aratva. Az ezt követő speciális autók annak a helynek a nevét viselték, ahol a legjobban élvezte a mesterségének csiszolását: a kanyargós alpesi hegyek.

AZ ALPINE FILOZÓFIA

”Az irányításnak ez a magával ragadó érzése volt az, amit az ügyfelek az általam építeni kívánt autó volánjánál találjanak” - mondta Rédélé. Megrendelte saját sportkocsiját, 4CV mechanikát öltöztetve könnyű alumínium karosszériával: -60 kg-ot spórolnak a szériához képest. Ez a könnyedségre való törekvés ma is az Alpine autók középpontjában áll.

Alpine. A márka hivatalosan 1955 júniusában alakult meg Jean Rédélé szülőhelyén, Dieppe-ben, ahol a mai napig gyártják őket.”

“Bebizonyítottuk, hogy nagyon könnyű és nagyon erős gépeket tudunk építeni” – Jean Rédélé
EGY CSILLAG SZÜLETETT

Számos autó követte ezt a különleges 1955-ös napot, de egyik sem volt olyan ikonikus, mint a mi A110-esünk. Az 1962-ben született autó az előtte lévő A106 és A108 továbbfejlesztését képviselte, stílusa még ma is azonnal felismerhető. Figyelemre méltó életútja során teljesítménye megháromszorozódott, teljesítménye pedig megugrott, miközben a raliversenyeken elért figyelemre méltó sikere a közúti vezetők számára is demokratizálódott.

SPORTTELJESÍTMÉNY

Az Alpine autók három alapelvünkre épülnek: a könnyedségre, az agilitásra és a versenyszellemre. Ez az alapvető DNS számos motorsport-szakágban győzelmeket eredményezett. Az 1960-as években az Alpine sikereket ért el a Le Mans-i 24 órás verseny hatékonysági osztályaiban, majd 1978-ban a teljes győzelem következett. A Renault befektetései segítettek abban is, hogy az A110 1973-ban megszerezze az első rali-világbajnoki trófeát.

A VISSZATÉRÉS

Az Alpine A110 2017-ben dicsőségesen visszatért, Jean Rédélé úttörő gondolkodásmódja egy olyan autóban reinkarnálódott, amely egy szakszerűen hangolt hajtásláncot és karcsú, könnyű karosszériát ötvözve felrázza a sportautók hierarchiáját. Ez a többszörös díjnyertes autó az autóipari kritikusok, valamint az új és régi Alpine-rajongók körében egyaránt kedvelt. Az A110 még a névadójánál is addiktívabb vezethetőségével gyönyörűen hidat képez az Alpine múltja, jelene és jövője között.